Незвичайний арттекстиль запорізької художниці Тетяни Власенко ввійшов у п’ятірку фіналістів престижного міжнародного фестивалю у Англії
Запорізька художниця Тетяна Власенко взяла участь у конкурсній програмі міжнародного фестивалю квілту NEC Birmingham у Бірмінгемі (Англія), в категорії «Креативний квілт». Про це на своїй сторінці у фейсбуці повідомила одна з керівниць Асоціації майстрів клаптикового шиття України Ukrainian Quilter’s Association Наталія Сафонова.
Що таке квілт? Пейч — означає клаптик. Клаптик, пришитий до клапика — пейчворк. Квілт — це стьобана тканина, як гладка, так і пейчворк. Приклад квілта — стьобана ковдра. Звісно, у художників це не ковдри, а арттекстиль.
Читайте також: Запорізька художниця малювала невидиме та передчувала війну — фото
Тетяна Власенко показала серію «Течія життя» з чотирьох об’ємних текстильних панно. Наталія Сафонова розповіла про неї:
«Незвичайна і дуже креативна робота Тетяни Власенко ввійшла в пʼятірку фіналістів, претендентів на перемогу. Але для перемоги, зі слів жюрі, не вистачило достатньо стьобання. Виявляється і в категорії креативних витворів стьобання має значення.
Але ми щиро вітаємо Тетяну з участю в престижному фестивалі і чекаємо цю дивовижну роботу на Квілт Фесті Ukrainian Quilter’s Association, який відбудеться 5-14 вересня у Великій Лаврській Дзвіниці в Києві».
Тетяна Власенко вже брала участь у престижних міжнародних профільних виставках. Наприклад, представляла Україну на Лодзінській трієналі текстилю. Онлайн брала участь у NEC Birmingham, а тепер вперше офлайн і вперше в конкурсній програмі. А її персональні виставки у Запоріжжі – це завжди подія, яку не можна пропустити. І, звичайно, багато хто з запорожців захоплювався в Театрі молоді її красивими декораціями та костюмами, де вона працює головним художником.
Як художник по текстилю, Тетяна починала з батиків (розпис тканини). Потім почала експериментувати з текстильними техніками. Тетяна Власенко робить з тканин та ниток такі неймовірні витвори мистецтва, що важко уявити, як таке можна вигадати.
Сама Тетяна Власенко розповіла про «Течію життя» :
«Текстильна інсталяція, що досліджує тему трансформації та повторення як метафору життєвого процесу. Чотири модулі змінюють форму та структуру, відображаючи рух, ріст та внутрішні зміни. Ритм, симетрія і тектоника форми створюють візуальний темп, що підсилює відчуття течії — часу, життя. Сітчаста структура та ритмічне чергування матеріалів створюють ілюзію поля, яке пульсує внутрішньою напругою. Кожен елемент — самостійний об’єкт, але разом вони формують єдиний процес, де минуле, теперішнє й майбутнє переплітаються в одне ціле».
«Через фактуру тканини вони ніби вібрують»
Цікаво, що роботи у техниці об’ємного текстилю виникли з захоплення Тетяни Власенко створенням текстильних новорічних кульок в техніці «Артишок». На панно ми бачимо половинки цих куль. Це зовсім нова авторська техніка Тетяни Власенко.
— Як виникла ідея перенести кулі на площину картини? — питаю у художниці.
— Дякуючи галеристу Олексію Луньову з Ужгорода, куди я виїжджала на деякий час із Запоріжжя під час повномасштабної війни. Він сказав, що у мене не кулі, а текстильна скульптура, арт-об’єкти, пояснив чому і зазначив, що в цьому є добрий потенціал. А я якраз хотіла зробити щось текстильно-об’ємне, — відповідає Тетяна Власенко.
— А технічно — яка основа у таких панно, ви розпилюєте кулі?
— Розпилюю пінопластову кулю, приклеюю та прикріплюю спеціальними шпильками до пінопластової основи. Потім декорую тканиною, що набирається, як луска.При цьому не зшиваю, а все скріплюю лише спеціальними шпильками-цвяшками. Що мене й підвело у конкурсі на фестивалі, де однією з умов було стьобати тканину. Я цього не знала. Але я б і не стала б стьобати — роблю так, як думаю, щоб було добре. Зараз мені ця техніка цікава, хоч і дуже трудомістка. Але мені подобається результат і є ще багато ідей.
До речі, у житті такі роботи набагато кращі, ніж на фото. Вони дуже мінливі при зміні освітлення – через фактуру тканини вони ніби вібрують.
— Скільки часу йде на таке панно?
— Близько місяця, зазвичай роблю з дев’ятої вечора до першої години ночі. Іноді втомлююся, іноді настрою немає, іноді — мопеди чи КАБи й сидиш у дверях і день випадає. Творчість допомагає — гармонізуєшся, заспокоюєшся.
..Тетяна Власенко також розповіла, що готується до великої персональної виставки у Запорізькому обласному художньому музеї, де планує показати й нову серію. А з 5 до 14 вересня виставляється на Квілт Фесті Асоціації майстрів клаптикового шиття України у Великій Лаврській Дзвіниці в Києві.
У Театрі молоді Тетяна Власенко працює над майбутньою прем’єрою вистави за мотивами повісті «Вій» Миколи Гоголя.
Як ще запорізькі художниці були представлені на фестивалі у Бірмінгемі
На фестивалі NEC Birmingham у позаконкурсній категорії «Шоу» також був представлений спільний грандіозний український проєкт «Козак Мамай» — триптих, квілт-панно з 65 сегментів загальним розміром 2,5 на 6,5 метра, створене за ескізом Ореста Скопа під керівництвом художниці Наталії Лашко з Кам’янець-Подільського. Це колективна робота, здійснена під керівництвом , її створили 47 майстринь.
«Я робила три частини, з двома головами коней. Також брали участь запорізькі художниці Марина Велинец (вона декоратор з нашого тнатру) і Наталія Плечун.
«Козак Мамай» — дуже ефектний, вразив глядачів у Бермінгемі. Зараз він поїде у Хьюстон, дуже крутий фестиваль в США», — розповіла Тетяна Власенко.
Ми писали, що у Запоріжжі побувала одна з найвідоміших художниць, яка представить Україну на мистецькому «Євробаченні» — Венеційській бієнале.
Фото надані Тетяною Власенко і зі сторінки Наталиї Сафонової у фейсбуці.
У галереї нижче — світлини витворів інших художників з категорії «Креативний квілт» NEC Birmingham.