Від «перевзування в повітрі» до системних змін: як Метінвест будує довіру й репутацію в часи війни — Олег Давиденко

Від «перевзування в повітрі» до системних змін: як Метінвест будує довіру й репутацію в часи війни — Олег Давиденко

Про те, як перетворити виклики на можливості, вибудувати позитивний репутаційний досвід і довести світові стійкість України, розповів директор департаменту корпоративних комунікацій Групи Метінвест Олег Давиденко на GET Business Festival 2025 у Києві

Щорічний фестиваль для малого та середнього бізнесу GET Business Festival під егідою Delo.ua проходить 10 років поспіль. Подія зібрала понад 100 спікерів, серед яких представники бізнесу з різних галузей економіки, держави та громадянського суспільства. На сцені маркетингових стратегій учасники, зокрема, обговорили, як створювати сервіс, що запам’ятовується, та підвищувати лояльність і довіру клієнтів через персоналізацію, інструменти продажу й зовнішні комунікації. Про це повідомили на сайті metinvestholding.com.

Директор департаменту корпоративних комунікацій Групи Метінвест Олег Давиденко взяв участь у панелі «Клієнтський досвід як конкурентна перевага». До дискусії долучилися представники бренд-маркетингової агенції Grape, PR-агенції «Великі історії», Paint Digital Agency, маркетплейсу MAUDAU, Gunia Project та Uklon.

Читайте також: Тетяна Петрук – у топі HR України за версією Oboz.ua: «Виснаження воєнного часу можна подолати лише індивідуальним підходом»

За словами директора департаменту корпоративних комунікацій Метінвесту, для компанії будь-яка взаємодія зі стейкхолдерами — це інвестиції в репутацію.

«І ці інвестиції мають бути ефективними, особливо під час взаємодії з клієнтами», — додав він.

Як виклики перетворити на можливості

Початок повномасштабної війни у 2022 році став на заваді планам компанії відкрити гірничо-металургійний університет у Маріуполі, де вже розпочали будівництво ультрасучасного кампусу.

«16 лютого ми перебували з візитом у Маріуполі, декілька поверхів вишу були вже зведені. Та з початком вторгнення постало питання: чи вдасться нам зберегти університет?», — згадує Олег Давиденко.

Найбільший виклик полягав у тому, щоб швидко перейти з планованого очного формату на онлайн-навчання та зберегти зв’язок із потенційними студентами, які залишилися в прифронтових регіонах або переїхали до інших міст України.

«Ми мали «перевзутися в повітрі», щоб зробити навчання взагалі можливим у новому віддаленому форматі», — пояснює директор департаменту.

Сьогодні Метінвест Політехніка вже випустила перших магістрів і провела четвертий набір бакалаврів. Виш впроваджує дуальне навчання, поєднуючи онлайн-заняття з практикою на підприємствах Групи.

Додамо, що цьогоріч виш відкрив вступну кампанію на 19 бакалаврських, 20 магістерських та 5 аспірантських програм. Навчальні напрями охоплюють металургію, гірництво, комп’ютерні науки, матеріалознавство, автоматизацію, охорону довкілля, інжиніринг обладнання, зварювання, безпеку праці, бізнес-аналітику тощо. Всі програми побудовані з урахуванням реальних потреб виробництва та запитів бізнесу з фокусом на поєднання теорії та практики.

На чому будується клієнтський досвід

За словами Олега Давиденка, основа взаємодії зі стейкхолдерами — це вчасність і прогнозованість:

«Вчасність — це головне. Не швидше, не поспіхом, а саме тоді, коли потрібно. А прогнозованість формує зрозумілі очікування від взаємодії з партнерами та клієнтами».

У 2022–2023 роках Метінвест зіткнувся з серйозним логістичним викликом: Чорне море було закрите, а європейські клієнти очікували на продукцію з України. У компанії розуміли, що в такій ситуації вирішальним стає не лише термін постачання, а й спосіб комунікації.

«Найважливіше — працювати з очікуваннями клієнта. Ти маєш заздалегідь чесно сказати про проблему, пояснити, що відбувається, і зробити все, щоб виконати зобов’язання», — пояснив він.

Такий підхід формує не просто позитивний клієнтський досвід, а досвід взаємодії з брендом — коли компанія залишається надійною навіть у кризових обставинах.

«Це те, що створює сталеву репутацію: завжди й за будь-яких обставин виконувати свої обіцянки», — додав директор департаменту.

Саме надійність він назвав головною конкурентною перевагою компанії:

«Не перебільшую, коли кажу: міжнародні кредитори та партнери за останні 10 років вже переконалися, що ми завжди виконуємо свої зобов’язання».

Як взаємодія зі стейкхолдерами створює репутацію

У Метінвесті наголошують: повторна взаємодія з аудиторіями — головний елемент формування довгострокової репутації.

«Репутація — це як оцінка компанії на біржі. Це не про те, скільки вона коштує сьогодні, а прогноз на майбутнє», — вважає Олег Давиденко.

Повторна взаємодія дає змогу будувати відносини з клієнтами, громадами, партнерами й співробітниками — від першого інформування до знання, розуміння, довіри та до конкретних дій і співпраці.

«Репутація — це оцінка нашої здатності укладати тривалі партнерства, вигідні всім сторонам», — додав він.

Унаслідок такої взаємодії хтось стає співробітником, хтось — постачальником, хтось дізнається про роль металургії в економіці, що сталь — це 6% ВВП і сотні тисяч робочих місць. Усе це допомагає створити сучасний імідж компанії та репутаційний капітал на роки вперед.

Як виміряти репутацію

Репутацію в Метінвесті вимірюють системно й на кількох рівнях — від щоденної аналітики до щорічних досліджень.

«Наш замір — це постійний операційний процес. Ми дивимося на охоплення, на час і частоту контактів, аналізуємо, як і де люди споживають інформацію», — сказав Олег Давиденко.

На відміну від традиційного маркетингового підходу, в компанії враховують інформаційні звички всієї аудиторії.

«У піарі — це не лише контакт через таргетовану рекламу, наприклад, у соцмережах. Ми маємо розуміти розподіл споживання новин та інформації в місті й країні», — пояснив він.

Тому Метінвест використовує математичний підхід: аналізує канали, визначає оптимальну частоту контактів, щодня та щотижня оцінює контент і його відповідність очікуванням аудиторій.

«Ми постійно переглядаємо, що, як і де розповідаємо, щоб це було ефективно», — додав директор департаменту.

Окремий пункт — замір репутації, який проводять раз на рік. Він показує, як змінюється сприйняття компанії та наскільки це відповідає бізнес-цілям.

«Репутаційні характеристики мають бути пов’язані з бізнесом. Ми маємо розуміти, як впливаємо на показники компанії», — сказав він.

Олег Давиденко переконаний, що в майбутньому репутація стане повноцінним фінансовим активом.

«Скоро ми прийдемо до того, що репутацію оцінюватимуть не як нематеріальний актив, а як фінансовий. Це буде частиною умовної фінансової звітності — оцифрованою й пов’язаною з бізнес-результатами. Можливо, за кілька років для цього з’явиться окремий термін — reputation finance», — припускає він.

Який головний меседж для міжнародної аудиторії

Одним із найголовніших досягнень компанії за останні роки стало те, що бізнес продовжив працювати навіть після втрати підприємств у Маріуполі, Авдіївці та призупинення роботи активу в Покровську.

«Для міжнародної аудиторії це меседж не лише про стійкість Метінвесту, а й про силу українського бізнесу загалом», — сказав Олег Давиденко.

Компанія демонструє, що українська економіка тримається, а бізнес здатен не лише забезпечувати власну роботу, а й допомагати Збройним силам.

«Цим прикладом ми хочемо показати, що Україна є частиною Європи. На фронті вона захищає європейські цінності й водночас є економічним партнером, а не конкурентом», — додав він.

Ми писали, що Метінвест Політехніка розпочала співпрацю з іспанською компанією SARRALLE.

Джерело

Новости Запорожья