
Про те, як перетворити виклики на можливості, вибудувати позитивний репутаційний досвід і довести світові стійкість України, розповів директор департаменту корпоративних комунікацій Групи Метінвест Олег Давиденко на GET Business Festival 2025 у Києві
Щорічний фестиваль для малого та середнього бізнесу GET Business Festival під егідою Delo.ua проходить 10 років поспіль. Подія зібрала понад 100 спікерів, серед яких представники бізнесу з різних галузей економіки, держави та громадянського суспільства. На сцені маркетингових стратегій учасники, зокрема, обговорили, як створювати сервіс, що запам’ятовується, та підвищувати лояльність і довіру клієнтів через персоналізацію, інструменти продажу й зовнішні комунікації. Про це повідомили на сайті metinvestholding.com.
Директор департаменту корпоративних комунікацій Групи Метінвест Олег Давиденко взяв участь у панелі «Клієнтський досвід як конкурентна перевага». До дискусії долучилися представники бренд-маркетингової агенції Grape, PR-агенції «Великі історії», Paint Digital Agency, маркетплейсу MAUDAU, Gunia Project та Uklon.
Читайте також: Тетяна Петрук – у топі HR України за версією Oboz.ua: «Виснаження воєнного часу можна подолати лише індивідуальним підходом»
За словами директора департаменту корпоративних комунікацій Метінвесту, для компанії будь-яка взаємодія зі стейкхолдерами — це інвестиції в репутацію.
«І ці інвестиції мають бути ефективними, особливо під час взаємодії з клієнтами», — додав він.
Як виклики перетворити на можливості
Початок повномасштабної війни у 2022 році став на заваді планам компанії відкрити гірничо-металургійний університет у Маріуполі, де вже розпочали будівництво ультрасучасного кампусу.

«16 лютого ми перебували з візитом у Маріуполі, декілька поверхів вишу були вже зведені. Та з початком вторгнення постало питання: чи вдасться нам зберегти університет?», — згадує Олег Давиденко.
Найбільший виклик полягав у тому, щоб швидко перейти з планованого очного формату на онлайн-навчання та зберегти зв’язок із потенційними студентами, які залишилися в прифронтових регіонах або переїхали до інших міст України.
«Ми мали «перевзутися в повітрі», щоб зробити навчання взагалі можливим у новому віддаленому форматі», — пояснює директор департаменту.
Сьогодні Метінвест Політехніка вже випустила перших магістрів і провела четвертий набір бакалаврів. Виш впроваджує дуальне навчання, поєднуючи онлайн-заняття з практикою на підприємствах Групи.
Додамо, що цьогоріч виш відкрив вступну кампанію на 19 бакалаврських, 20 магістерських та 5 аспірантських програм. Навчальні напрями охоплюють металургію, гірництво, комп’ютерні науки, матеріалознавство, автоматизацію, охорону довкілля, інжиніринг обладнання, зварювання, безпеку праці, бізнес-аналітику тощо. Всі програми побудовані з урахуванням реальних потреб виробництва та запитів бізнесу з фокусом на поєднання теорії та практики.
На чому будується клієнтський досвід
За словами Олега Давиденка, основа взаємодії зі стейкхолдерами — це вчасність і прогнозованість:
«Вчасність — це головне. Не швидше, не поспіхом, а саме тоді, коли потрібно. А прогнозованість формує зрозумілі очікування від взаємодії з партнерами та клієнтами».
У 2022–2023 роках Метінвест зіткнувся з серйозним логістичним викликом: Чорне море було закрите, а європейські клієнти очікували на продукцію з України. У компанії розуміли, що в такій ситуації вирішальним стає не лише термін постачання, а й спосіб комунікації.
«Найважливіше — працювати з очікуваннями клієнта. Ти маєш заздалегідь чесно сказати про проблему, пояснити, що відбувається, і зробити все, щоб виконати зобов’язання», — пояснив він.
Такий підхід формує не просто позитивний клієнтський досвід, а досвід взаємодії з брендом — коли компанія залишається надійною навіть у кризових обставинах.
«Це те, що створює сталеву репутацію: завжди й за будь-яких обставин виконувати свої обіцянки», — додав директор департаменту.
Саме надійність він назвав головною конкурентною перевагою компанії:
«Не перебільшую, коли кажу: міжнародні кредитори та партнери за останні 10 років вже переконалися, що ми завжди виконуємо свої зобов’язання».
Як взаємодія зі стейкхолдерами створює репутацію
У Метінвесті наголошують: повторна взаємодія з аудиторіями — головний елемент формування довгострокової репутації.
«Репутація — це як оцінка компанії на біржі. Це не про те, скільки вона коштує сьогодні, а прогноз на майбутнє», — вважає Олег Давиденко.
Повторна взаємодія дає змогу будувати відносини з клієнтами, громадами, партнерами й співробітниками — від першого інформування до знання, розуміння, довіри та до конкретних дій і співпраці.
«Репутація — це оцінка нашої здатності укладати тривалі партнерства, вигідні всім сторонам», — додав він.
Унаслідок такої взаємодії хтось стає співробітником, хтось — постачальником, хтось дізнається про роль металургії в економіці, що сталь — це 6% ВВП і сотні тисяч робочих місць. Усе це допомагає створити сучасний імідж компанії та репутаційний капітал на роки вперед.
Як виміряти репутацію
Репутацію в Метінвесті вимірюють системно й на кількох рівнях — від щоденної аналітики до щорічних досліджень.
«Наш замір — це постійний операційний процес. Ми дивимося на охоплення, на час і частоту контактів, аналізуємо, як і де люди споживають інформацію», — сказав Олег Давиденко.
На відміну від традиційного маркетингового підходу, в компанії враховують інформаційні звички всієї аудиторії.
«У піарі — це не лише контакт через таргетовану рекламу, наприклад, у соцмережах. Ми маємо розуміти розподіл споживання новин та інформації в місті й країні», — пояснив він.
Тому Метінвест використовує математичний підхід: аналізує канали, визначає оптимальну частоту контактів, щодня та щотижня оцінює контент і його відповідність очікуванням аудиторій.
«Ми постійно переглядаємо, що, як і де розповідаємо, щоб це було ефективно», — додав директор департаменту.
Окремий пункт — замір репутації, який проводять раз на рік. Він показує, як змінюється сприйняття компанії та наскільки це відповідає бізнес-цілям.
«Репутаційні характеристики мають бути пов’язані з бізнесом. Ми маємо розуміти, як впливаємо на показники компанії», — сказав він.
Олег Давиденко переконаний, що в майбутньому репутація стане повноцінним фінансовим активом.
«Скоро ми прийдемо до того, що репутацію оцінюватимуть не як нематеріальний актив, а як фінансовий. Це буде частиною умовної фінансової звітності — оцифрованою й пов’язаною з бізнес-результатами. Можливо, за кілька років для цього з’явиться окремий термін — reputation finance», — припускає він.
Який головний меседж для міжнародної аудиторії
Одним із найголовніших досягнень компанії за останні роки стало те, що бізнес продовжив працювати навіть після втрати підприємств у Маріуполі, Авдіївці та призупинення роботи активу в Покровську.
«Для міжнародної аудиторії це меседж не лише про стійкість Метінвесту, а й про силу українського бізнесу загалом», — сказав Олег Давиденко.
Компанія демонструє, що українська економіка тримається, а бізнес здатен не лише забезпечувати власну роботу, а й допомагати Збройним силам.
«Цим прикладом ми хочемо показати, що Україна є частиною Європи. На фронті вона захищає європейські цінності й водночас є економічним партнером, а не конкурентом», — додав він.
Ми писали, що Метінвест Політехніка розпочала співпрацю з іспанською компанією SARRALLE.
