Типи двигунів мотоцикла та особливості їх обслуговування

У сучасних реаліях мотоцикл у Києві, інших містах України є символом свободи та пристрасті для багатьох ентузіастів. Серце кожного мотоцикла – його двигун. Давайте розглянемо основні типи мотоциклетних двигунів та поділимось секретами їх правильного обслуговування.

Двотактні двигуни: прості та потужні

Робочий цикл двигуна відбувається за два такти: стиснення та робочий хід. Це дозволяє отримати високу питому потужність при меншій масі у порівнянні з чотиритактними аналогами. Переваги цього типу моторів наступні:

  • Висока питома потужність.
  • Легка вага і компактність.
  • Проста конструкція з меншою кількістю деталей.
  • Нижча вартість виробництва та ремонту.

Але двотактні двигуни мають підвищений рівень шуму та вібрацій, вищі витрати палива. Вони менш екологічні через спалювання мастила, мають коротший ресурс до капітального ремонту.

Критично важливо дотримуватись правильної пропорції мастила та бензину (як правило, 1:50 або згідно з рекомендаціями виробника). Свічки запалювання потребують частішої заміни через більше нагароутворення, а вихлопна система — регулярного очищення від нагару для підтримки оптимальної продуктивності.

Щоб подивитися асортимент сучасних байків, відвідайте онлайн мотомагазин. Тут можна обрати мотоцикл для різних умов експлуатації.

Чотиритактні двигуни: надійність та економічність

Чотиритактні двигуни працюють за циклом, що складається з чотирьох тактів: впуск, стиснення, робочий хід та випуск. 4-тактні двигуни мають вищу паливну ефективність, кращу екологічність, нижчий рівень шуму та довший ресурс експлуатації. У них стабільніша робота на низьких обертах, але складніша конструкція та більша вага. Такі мотори мають вищу вартість виробництва та обслуговування, нижчу питому потужність.

Обслуговування чотиритактного двигуна має такі особливості:

  • Регулярна заміна моторного мастила – кожні 3000-5000 км залежно від умов експлуатації.
  • Перевірка та регулювання клапанів – кожні 10000-15000 км для запобігання втрати компресії.
  • Заміна мастильного фільтра – зазвичай разом із заміною мастила.
  • Перевірка та очищення повітряного фільтра – забруднений компонент впливає на паливну економічність та потужність.

Регулярні перевірки та заміна мастила є найпростішим, але найважливішим заходом для продовження життя вашого двигуна.

Одноциліндрові двигуни

Це найпростіша конфігурація, що часто використовується в малокубатурних мотоциклах, ендуро та кросових моделях. До переваг одноциліндрових двигунів належать простота, компактність, низька вартість. Але вони мають підвищену вібрацію, нерівномірну роботу. Обслуговування передбачає регулярну перевірку кріплень двигуна через високий рівень вібрацій.

Паралельні двоциліндрові (рядні)

Два циліндри розташовані паралельно один одному. Популярна конфігурація для середньокубатурних мотоциклів. Вона має хороший баланс між потужністю та керованістю, конструкція компактна. Але паралельні двоциліндрові мотори мають ширший профіль двигуна порівняно з V-подібними. Обслуговування передбачає контроль синхронізації роботи карбюраторів/інжекторів.

V-подібні двигуни

Циліндри розташовані під кутом один до одного, формуючи літеру V. Ці двигуни популярні на круізерах та спортивних мотоциклах. Вони компактні, мають хороший крутний момент. Складніша конструкція збільшує вартість обслуговування. Особливу увагу приділять до системи охолодження задніх циліндрів, які часто перегріваються.

Обрати мотоцикл з потрібним типом двигуна можна в інтернет-магазині MotoGo. Тут продається недорога, але якісна мототехніка відомих азіатських брендів.

Новости Запорожья