Як пройшло перше ходове випробовування копії старовинного човна-довбанки
Відділ реставрації Національного заповідника «Хортиця» проводить унікальну роботу з виготовлення старовинного судна – човна-довбанки, або моноксила. І ось вчора, виготовлений руками фахівців заповідника семиметровий човен-довбанка пройшов своє перше ходове випробовування – він був спущений на хвилі Дніпра. Про це повідомили у Національному заповіднику.
Читайте також: Родинне життя орланів-білохвостів — на Хортиці запорізький фотомайстер зробив унікальні кадри (фото)
Спеціалісти зазначили, що моноксил показав свою чудову плавучість і, тим самим, засвідчив майстерність запорізьких реставраторів. За допомогою працівників ГУ ДСНС України в Запорізькій області човен-довбанку доправили водним шляхом до реставраційного ангару заповідника для завершення його будівництва, насамперед, досушування і покриття дьогтем.
Незабаром колекція суден Національного заповідника «Хортиця» поповниться новим і робочим експонатом. Як зазначають у заповіднику, найголовніше – це набутий цінний досвід щодо технології виробництва моноксилів.
Нагадаємо, що довбанка – це човен, виготовлений зі стовбура одного дерева шляхом видовбування його серцевини. Такі судна масово використовували з доісторичних часів і аж до XIX століття. Тепер такий плавзасіб створюють у заповіднику, і основою для нього стала одна з легендарних тополь, що впали рік тому після буревію у балці Велика Молодняга.
Що цікаво, сокири та інший інструмент для виготовлення човна теж використовується автентичний. Тож це не просто «створення копії», а своєрідний науковий експеримент, адже уявлення про те, якими були старовинні човни-довбанки в Україні вкрай мало.
Раніше ми писали, що на острові Хортиця знайшли старовинні срібні монети. Цінну знахідку, 40 старовинних арабських монет, виявив на острові Хортиця співробітник заповідника Микола Свидрань під час огляду берегової лінії.