120 років тому у тодішньому Олександрівську ввели перші правила дорожнього руху
Перше десятиріччя минулого століття – час появу у нашому місті перших автомобілів. Перша ластівка автомобілізації Олександрівська – «Обов’язкова постанова про порядок пасажирського та вантажного руху по м. Олександрівську та його передмістя на автомобілях».
Її 24 липня 1904 року затверджує губернатор Катеринославщини, розповідає на своєму сайті запорізький гід та краєзнавець Роман Акбаш.
Читайте також: «Маршрутні таксі» Запоріжжя – як понад 100 років містяни добиралися з міста до відомого на той час санаторію
Перші «автомобільні» правила нашого міста складаються із 18 пунктів. Ось так про них у виданні «Музейний вісник» писала Ольга Чайка, старший науковий співробітник Запорізького обласного краєзнавчого музею:
«Їзда містом допускалася лише після отримання дозволу від міської управи. Автомобілі ділилися такі розряди: для власного вживання, для перевезення пасажирів, для перевезення тягарів. Автомобілі перших двох категорій мали право пересуватися всіма вулицями, третьою – тільки по шляхах, затверджених у кожному конкретному випадку міською владою. При залізних шинах вага автомобіля як з пасажирами, так і з вантажем не могла перевищувати 250 пудів».
Кожен автомобіль мав пройти огляд та випробування. Це завдання покладалося на комісію у такому складі: член міської управи, члени будівельної комісії міста та міський технік. Вимоги до водіїв: вік не молодше 17 років, відсутність «короткозорості та глухоти» й, звісно ж, «знання своєї справи».
Максимальна дозволена швидкість при пресуванні містом на автомобілі – 15 верст, тобто лише 16 кілометрів на годину.
Також ми писали, коли та як у Запоріжжі з’явилися трамваї.