Французький розкішний конгломерат LVMH здійснює кроки, які можуть свідчити про його потенційне повернення на російський ринок. Наприкінці лютого 2024 року його дочірня компанія Moët Hennessy Champagne & Services подала документи на реєстрацію низки товарних знаків для ігристих вин у Російській Федерації.
Про це повідомляє видання “Політаналіз” із посиланням на росЗМІ.
Зокрема, заявки стосувалися брендів Chandon, Veuve Clicquot та Krug. Дещо раніше, у середині лютого, компанія зареєструвала ще чотири торгові марки, серед яких Moët & Chandon, Dom Pérignon, Ruinart та Mercier.
LVMH (власник – мільярдер Бернар Арно) офіційно оголосила про припинення постачання алкоголю в Росію ще у 2022 році після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну. Однак нова реєстрація торгових марок дає компанії можливість зберегти права на свої бренди в Росії, що потенційно може полегшити відновлення діяльності на цьому ринку в майбутньому.
На думку експертів, реєстрація нових торгових знаків може означати як можливе розширення асортименту продукції компанії на російському ринку, так і оновлення брендів, які вже були присутні там раніше. При цьому дизайн нових марок — Chandon, Veuve Clicquot та Krug — відрізняється від того, що раніше використовувався в РФ, що свідчить про свідоме оновлення позиціювання продукту.
До початку повномасштабної війни LVMH займала близько 35% ринку шампанського в Росії, що робило її однією з найвпливовіших компаній у цій галузі. Попри заявлене припинення постачання, продукція брендів Moët & Chandon та Veuve Clicquot і досі доступна у РФ завдяки так званим «непрямим продажам» через посередників.
Раніше представники LVMH заперечували свою причетність до продажів у Росії, заявляючи, що компанія не має можливості контролювати кінцевий пункт реалізації товару.
Однак повідомлялося, що у Кремлі також активно працюють над створенням умов для повернення великих іноземних компаній. Як повідомляло Financial Times 21 лютого, російський диктатор Володимир Путін доручив уряду підготуватися до можливого повернення західних компаній на тлі змін у міжнародних відносинах.
За даними видання, Путін під час виступу зазначив, що російські підприємства повинні отримати певні привілеї порівняно із західними компаніями, які лише повертаються на ринок. Міністр закордонних справ РФ Сергій Лавров підтвердив, що доступ іноземних компаній буде обмеженим і дозволятиметься лише у секторах, які не створюють стратегічних ризиків для економіки РФ у разі чергового погіршення відносин із Заходом.