
Дитяче мистецтво і роботи художниці з Кривого Рогу – нові виставки, які цього тижня відкриють у Запоріжжі
На двох з трьох локацій Центру сучасного мистецтва Запоріжжя на цьому тижні відкриються нові виставки.
Читайте також: Побачити, як виглядає українська душа — у Запорізькому обласному художньому музеї вперше працює віртуальна виставка
Муніципальна галерея «Запоріжжя» Центру сучасного мистецтва, бульвар Центральний, 3
— 19 листопада об 11.00 — відкриття виставки дитячих малюнків «Кольори мрій» до Дня захисту дітей.
«Конкурс, за результатами якого створено цю експозицію, об’єднав понад 300 навчальних закладів міста та області», — повідомили на сторінці Центру сучасного мистецтва Запоріжжя у фейсбуці.
Цікаво, як вдасться реалізувати на дитячий виставці принципи експозиції сучасного мистецтва.
Нагадаємо, що 20 листопада Україна вперше офіційно відзначатиме День захисту дітей разом із Всесвітнім днем дитини. До 2025 року його відзначали 1 червня, у Міжнародний день захисту дітей.
Конкурс ініційовано ЗОДА, організатор — департамент освіти і науки ЗОДА, за підтримки департаменту культури і туризму Запорізької міської ради спільно з Запорізькою організацією Національної спілки художників України.
Галерея «Запоріжжя» працює з cереди по неділю, з 10.00 до 19.00.

Галерея «Zaporizhzhia Biruchiy Art Centre» Центру сучасного мистецтва, проспект Соборний, 145
— 21 листопада о 17.00 — Відкриття виставки «1538» Оксани Жарун (Черкаська область – Кривий Ріг).
Оксана Жарун — художниця родом з села Вишнопіль на Черкащині, яка мешкає у Кривому Розі.
Після кількох років перерви в мистецтві обрала навчання у сфері хімічних технологій та інженерії. Саме цей перехід з природного до індустріального став для неї точкою художнього осмислення міста як місця, а тіла — як історії. У своїй практиці поєднує ландшафти дитинства, матеріали з рідного краю і досвід дорослішання на тлі індустріального міста.
Як розповіли в анонсі виставки у Центрі сучасного мистецтва Запоріжжя, виставка досліджує досвід посттравматичного зростання, трансформацій як тілесний, матеріальний і культурний процес.
Шихта — вихідна суміш залізної руди, коксу й вапняку — постає метафорою змішаних ідентичностей, досвідів, історій. Її матеріальна присутність стає початком перетворення.
Кістки з агломерату, чавуну та сталі створені як фіксації температурних фаз у виробництві металу (від 1100 °C до 1600 °C). Їхнє послідовне зміцнення відображає процеси трансформації та адаптації на особистісному, історичному й національному рівнях — 1991, 2014, 2022 роки.
Структура дерев, їх калуси, тріщини, залишки кори та коріння, свідчать про зусилля зберегти цілісність після травми, коли біль інтегрується в життя. Подібно до японського мистецтва кінцуґі, де тріщини не ховаються, а підкреслюються.
Мереживні візерунки дубових гілок, сформовані протягом 700 років і вигравіювані на сталевих листах, розповідають про пам’ять і її втрату, яка йде з останньою живою гілкою дерева, і про надію, що постає в насінні і проростанні.
Що ми побачимо – з опису ЦСМ незрозуміло. Але, тим цікавіше сюрприз. Тим паче, що ця нова галерея вже зарекомендувала себе якісним рівнем сучасного мистецтва.
Виставка відбудеться за підтримки Запорізької міської ради та департаменту культури і туризму ЗМР у співпраці з Міжнародним симпозіумом сучасного мистецтва BIRUCHIY contemporary art project та Запоріжсталі.
Zaporizhzhia Biruchiy Art Centre працює з середи по неділю, з 10.00 до 19.00.

Зверніть увагу
Будь ласка, зверніть увагу, що на презентації виставок проводять фото- та відеофіксацію.
Під час повітряної тривоги галереї зачинені для відвідувань.
Вхід у всі галереї Центру сучасного мистецтва Запоріжжя безкоштовний. В тому числі на презентацію виставок.
Загальний телефон для довідок 050-424-20-54.
Ми писали, що на третій локації ЦСМ, у галереї, що на проспекті Соборному, 151, працює виставка «Так близько, що майже можна доторкнутись» колективу «Назва змінна / Variable Name» (об’єднання українських художниць та кураторок Валерії Карпань (Київ) та Марини Мариніченко (Київ/Запоріжжя), створена за підтримки PinchukArtCentre (Київ).
